blog o cestování s dětmi

Lyžování s dětmi v Alpách- Wildkogelarena

Za článek děkuji Markétě.

Naše děti byly až do teď prakticky nelyžaři – na lyžích stály 2 dny před 2 lety. Teď jim je 5 a 7 let. Středisko jsme tedy chtěli hodně začátečník-friendly, ale aby si mohl zalyžovat i dospělý a aby bylo vyžití i jiné, než lyže. Po dlouhém hledání jsem vybrala Wildkogelarenu (pozn. o Wildkogelareně píše i Eva z Už tam budem). Nechtěli jsme na lyže dojíždět, takže jsem hledala přímo ve vesnicích Neukirchen a Bramberg. Neukirchen mi nakonec přišel lepší, protože se tam dá po modré sjezdovce dojet až do vesnice a člověk se nemusí vracet lanovkou, ale to jsme nakonec s dětmi nevyužili – jen jednou jsem to sjela já a byl to v letošním mokrém sněhu dost hrozný zážitek. Když je ale zima a pevný sníh, může to být na závěr dne fajn sjezd. Navíc je na konci toho sjezdu přímo ve vesnici malý svah s pidivlekem, kde se dají za pár euro kupovat jednotlivé jízdy.

Ubytovaní jsme byli tady: https://www.ferienwohnung-neukirchen.co/ (jsou i na bookingu) – malý apartmánový dům přímo ve městě, strašně milá majitelka bydlí v domě, byt i celý dům luxusní, k dispozici je za malý poplatek sauna (nevyužili jsme). Není tam zahrada ani speciální vyžití pro děti, ale po celém dni lyžování jsme to nepotřebovali. Kdo by ale jó něco potřeboval, tak kousek od apartmánu je malé dětské hřiště s prolézačkou, klouzačkou a malou lezeckou stěnou. Jinak je to pár kroků do pekárny a obchod je taky kousek.

Pobyt jsme měli od neděle do soboty, takže 5 celých dnů na program. Ubytování bylo cca 700m od lanovky. V lyžovací dny jsme se ráno všichni kromě manžela nazuli do lyžáků doma, zajeli autem k lanovce, tam nás manžel vysadil i s lyžemi a se svými lyžáky, zavezl auto zpět k domu a vrátil se v teniskách, které jsme pak brali s sebou. Skipasy jsme si kupovali na jednotlivé dny, protože jsme nevěděli, jak to budeme s dětmi dávat (a bylo to dobré rozhodnutí). Děti do 6 let mají skipas zdarma.

Lanovkou jsme vyjeli z Neukirchenu do lyžařského střediska nahoru, kde byl k dispozici malý svah s jezdícím kobercem. Tam se děti rozjezdily a postupně jsme se přesunuli na delší velmi mírnou modrou sjezdovku s krásně pomalou pomou, kde obě děti zvládaly jízdu. Byla tam možnost hned několika lyžařských škol, ale to jsme nevyužili. My jsme se s manželem několikrát denně prostřídali na velkých sjezdovkách. Středisko se honosí cca 80 % modrých sjezdovek, ale zároveň si to tam užije i dobrý lyžař. Navíc jsou tam různé srandy pro děti (Family fun park a pod.). Tam se během druhého dne lyžování dopracoval starší syn, který pak už zvládal všechny modré sjezdovky, ale mladší dcera zůstala celou dobu na těch malých echt dětských. To vidím jako jedinou nevýhodu střediska, že na ty zábavnější mírné svahy se úplný začátečník nedostane, protože se tam prostě musí někudy dojet na lyžích.

Co se týká zázemí střediska, tak nahoře je velká restaurace (nevyužili jsme, vozili jsme svoje svačiny) a WC. Pár restaurací a barů je i jinde na sjezdovkách. U některých lanovek v údolí, kde je jinak „nic“, je také WC. U vrcholové stanice lanovky je dětské hřiště, ze kterého byla přes zimu v provozu dřevěná prolízačka a tobogánová klouzačka. Na chvíli jsme vždy využili, spolu s kleštěmi na sněhové koule, které si vozíme a fakt je doporučuju 🙂

Co se týká potíží se sněhem při letošní teplé zimě, tak to jsme nahoře ve středisku ani jednou nepocítili – bylo sluníčko a krásný sníh, který až odpoledne na jižních svazích trošku povolil.

Na lyžích jsme nakonec byli ob den a bylo to pro nás akorát. Jeden volný den jsme vyrazili na sáňkařskou dráhu Bramberg – autem do vedlejší vesnice Bramberg a lanovkou na vrchol, odkud vede 14 km sjezd zpátky do vesnice. Sáně se dají půjčit. My jsme měli svoje skládací a bylo to na nich trochu krušné kvůli mokrému sněhu v těch nižších částech. Některé úseky jsme děti museli táhnout. Ale byla to sranda, cestou jsme si udělali pár zastávek na piknik a hraní a nakonec z toho byl program asi na 3 hodiny.

Odpoledne jsme pak jeli do nedalekého bazénu https://kristallbadwald.at – je k dispozici bazén s několika bublacími lavicemi atd a tobogán, který končí ve venkovním bazénu. Voda je vyhřívaná na 32°C, takže zima nebyla nikomu. Do bazénu se dá využít malá sleva s guest card, ale tu jsme neměli.

Druhý z volných dnů jsme si udělali procházku k Blausee – autem jsme projeli vesničku Sulzau, zaparkovali u Gasthof Siggen a asi za 20 minut jsme došli k jezeru. Vede tam zpevněná cesta, po které by to asi normálně šlo s kočárem, ale teď tam probíhaly stavební práce na nějaké přehradě a bylo to celé rozježděné od stavební techniky. My jsme šli pěšinkou v lese, pro kočárky naprosto nesjízdnou. U jezírka jsou stoly s lavičkami, grilovací místa a pěkné suché záchody. V jezeře na pozorování ryby.

Od jezera jsme zamířili opět do bazénu a večer ještě do muzea v Brambergu, kde jsou jednak různé historické a kulturní artefakty vztahující se k tomu místu, pak nějaká vycpaná zvířata, ale hlavně naprosto fascinující výstava minerálů z dané oblasti. Navíc jsme od paní z muzea dostali tip na letní výlet pro milovníky geologie – Smaragdweg v Habachtalu. To plánujeme zkusit v létě, kdy budeme v nedalekém Zilltertalu.

No a celou dovolenou jsme si zpestřili Dračí bojovkou od Báry Bečvářové alias Nevyléčitelné optimistky.

Krásné to bylo 🙂 Příští rok pojedeme zas už i s nejmladším dítětem.

Pozn. S dětmi v báglu: Letní Wildkogelarenu najdete v online Toulkách s dětmi v báglu.